HHGB2018

De zon schijnt al vroeg onze slaapkamer binnen. Ik neem een douche en tref de rest op het balkon in verschillende stages van aankleden Bas in z'n zwem pendek en Gerard zelfs gewoon in z'n onderboks. We genieten van de ochtend zon. Bas tikt nog een stukje pizza van gisteravond weg. Ontbijt hebben we verder niet, dat moeten we onderweg ergens doen. Gerard besluit nog een scheetje te laten..., oepsie slecht plan. Maar even wat Norrit erin. Otto wil er ook, kennelijk rommelt er wat. We tuigen de brommers weer op, nemen afscheid van de onderburen en gaan de stijle weg weer naar de kustweg.

We hoeven maar een klein stukje tot aan de ferry naar Navolja. We moeten heel even wachten tot we aan boord kunnen. Aan boord een lekkere capuccinno met een crossaint gescoord, precies wat ik nodig heb. Het is slechts een korte oversteek naar het schiereiland. van de ferry gaat het vrij stijl omhoog in een soort van maanlandschap met slechts stenen. Bij Navaljo stoppen we om te tanken. Daarna rijden we door richting Zadar. Na een poosje stoppen we voor een leg strech en wat foto's.

De lunch nuttigen we voorbij Zadar in restaurant met uitzicht over zee. Bas en Jeroen gaan nog even plonzen. Na afloop mag de zwemboks van Bas weer in de wind wapperen achterop mijn topkoffer. Het is gewoon een beetje paradijs hier. Na de lunch gaan we weer verder. Niet ver van split zie ik een afslag erg laat, ga op de rem de rest passeert me behalve Gerard. We wachten even, maar na een poosje nemen we aan dat de rest door is gereden, conform afspraak. Wij volgen de geplande route, over een bergweggetje. Na ongeveer een halfuur komen we weer op de hoofdweg uit en zien we de rest iets verderop rijden. Door het verkeer kunnen we niet dichterbij komen. Bij de afslag naar Modena komen we vlak achter ze en komen eigenlijk tegelijk aan. We staan bij het hotel, dat schijnt dus niet goed te zijn we moeten bij de appartementen zijn. We rijden naar de andere receptie waar het inchecken eigenlijk snel gebeurd is. We hebben een compleet appartement voor ons zelf. De motoren kunnen we voor de deur parkeren.

Uit met de motorkleding aan met de zwemkleding en op naar het strand. Uiteraard eerst een kouwe kletser op de goeie afloop. Daarna gaan we met z'n alle het water in die precies de juiste temperatuur heeft. Daarna checken we de strandtentjes uit. Bij de strandtent die het gezelligst uitziet strijken we neer voor het diner. Ik neem weer de civapcicci met veel zalf en voldoende vocht om het allemaal weg te spoelen. Rond tien uur lopen we terug naar het appartement, we moeten nog even het zout eraf douchem en dan is het alweer tijd voor bedje, morgen we weer een mooie dag rijden.

Deze website maakt gebruik van cookies enkel om de website goed te laten functioneren, er wordt geen persoonlijke data vastgelegd.